Onderhoud en Beheer
Na de implementatie staat u er niet alleen voor. Informa wilt u graag van dienst zijn en blijven. Onderhoud en beheer van software en applicaties zijn een heel belangrijk onderdeel van software lifecycle management.
Een overzicht van de mogelijkheden:
Support
Informa verleent support on-site, per telefoon of e-mail. Wij hechten veel waarde aan persoonlijk contact, een snelle opvolging en heldere communicatie. Deze voorwaarden streven wij ook na in onze goede contacten met onze productleverancier IBM. Hierdoor vormen we een belangrijke schakel in het hele supportproces.
Belangrijk om te weten: Wij sluiten een supportverzoek niet af op het moment dat een vraag technisch opgelost is maar pas als de supportvrager tevreden is over de totale afhandeling van de vraag. Dit is een benadering die Informa zeker onderscheidt in de “supportwereld”.
Support heeft ook raakvlakken met de implementatiefase van een oplossing of toepassing. Uit ervaring weten we dat support een breed begrip is en meer inhoudt dan alleen product-support. We houden van uitdagingen dus uw vraag komt bij ons altijd in goede handen.
Preventief Periodiek Onderhoud
Een productspecialist van Informa doorloopt via een vast protocol de werking, stabiliteit en betrouwbaarheid van het systeem. De resultaten worden in een verslag vastgelegd en aan u beschikbaar gesteld. Dit verslag omvat ook mogelijke conclusies en aanbevelingen. Het doel van deze service is dat de investering optimaal ingezet wordt voor een zolang mogelijke termijn. U houdt hierbij de regie; pro-actief is hierbij het sleutelwoord.
Projectwerkzaamheden
Heeft u (tijdelijk) geen medewerker beschikbaar om te werken aan of met een specifieke oplossing (denk hierbij bijvoorbeeld aan krapte op de arbeidsmarkt, piekdrukte of ziekte), dan kan Informa zorgen voor de juiste man/vrouw op de juiste plek. In de praktijk betekent dit dat we bespreken en vastleggen voor hoe lang en voor hoeveel uur de inzet gewenst is. De medewerker van Informa beschikt gegarandeerd over ruime ervaring en kennis en zorgt voor een optimale werking van de toepassing en biedt hierdoor een absolute meerwaarde voor uw organisatie.
Licentiebeheer en Software onderhoudscontracten
Informa houdt vanaf het moment van aankoop, een nauwkeurige registratie bij van de aanwezige licenties en het gebruik daarvan. Wij kunnen u, door tussentijds een inventarisatie te maken, een objectieve service bieden waarbij we u adviseren over effectief licentiegebruik en compliancy.
De meeste licenties worden geleverd met 1 jaar software onderhoud en support. U ontvangt van Informa tijdig een voorstel om dit met een jaar te verlengen, zodat u optimaal gebruik kunt blijven maken van de licenties.